Kako organizovati radni prostor za rad od kuće

KAKO ORGANIZOVATI RADNI PROSTOR ZA RAD OD KUĆE

U poslednjih par godina se naše radno okruženje potpuno promjenilo i online sastanci postali su novo normalno. Većina nas radi na daljinu više nego ikad prije, a naše kuhinje i dnevne sobe postale su naše nove kancelarije.

U ovom blogu donosimo ideje kako možete da odvojite svoj radni prostor od svog životnog prostora, tako da možete biti profesionalni za vrijeme radnog vremena, a opustiti se kada dođe vrijeme za dobro zasluženu pauzu.

1. JASNA RAZLIKA IZMEĐU RADNOG I ŽIVOTNOG PROSTORA

Odvojena kućna kancelarija u zasebnoj sobi luksuz je koji nemamo svi, zato je važno napraviti jasne granice između posla i slobodnog vremena. To znači gašenje i premještanje računara na kraju radnog dana. Nemojte ga ostavljati na stolu u trpezariji, već ga sklonite iz vidokruga. To će vam pomoći da se opustite i napunite (svoje!) baterije za novi radni dan. Takođe, stavljanjem računara izvan vidokruga manje ćete biti skloni radu noću, kada treba da se opustite.

To možete napraviti tako što ćete imati kutiju ili korpu u koju svako popodne smještate sve svoje stvari za posao. Možda će vam trebati par minuta duže, ali vaš um će vam dugoročno biti zahvalan.

2. RITUAL ORGANIZACIJE RADNOG PROSTORA JEDNOM DNEVNO

Zvuči li kao da oduzima previše vremena? Ne mora biti. Imati čist i organizovan radni prostor povećaće vašu produktivnost, pa će vam na kraju pomoći da budete učinkovitiji. Započnite ili završite svoj radni dan sa 10 minuta pospremanja. Sklonite šoljice za kafu, organizujte papire od juče, obrišite sto i počistite nered.

To će vam pomoći u uklanjanju odlaganja posla tokom dana i pomoći će vam da se fokusirate na svoje zadatke. Kutije i korpe savršene su za organizaciju vašeg radnog prostora.

3. IZGLEDAJTE PROFESIONALNO NA SASTANCIMA - U KUĆI

Online sastanci naša su svakodnevica. Upravo oni "pozivaju" vaše kolege u vaš dom i zato je dobro biti pripremljen.

Prije online sastanka dobro je uključiti kameru i provjeriti šta se sve vidi u kadru, osim vas. Pazite da pozadina odgovara poslu i da vam ne odvlači pažnju - zato bi bilo dobro da nema puno sudova ili odeće za peglanje i da nema otvorenih ormara. Ako ne stignete da odradite "pozadinsku čistku", upotrebite virtuelnu pozadinu koja će zadržati fokus na vama i sakriti potencijalnu gužvu ili nered.

Ova tri koraka pridoneće radnom okruženju koje vam pomaže da se fokusirate tokom radnog dana i da se opustite u slobodno vrijeme. Možda nisu naučna fantastika, ali daju rezultate.

4. OPLEMENITE SVOJ RADNI PROSTOR MOTIVIMA IZ PRIRODE

Ukoliko često radite iz svoje kućne kancelarije, oplemenite svoj prostor zelenilom i drugim motivima iz prirode. Ovo će sigurno pozitivno uticati na vašu koncentraciju i raspoloženje. Ukoliko niste najveštiji sa biljkama, uvek se možete odlučiti za vještačke biljke ili cvijetove koji će takođe upotpuniti vaš radni kutak. Upalite i radio ili pustite omiljenu plejlistu i uživajte u radnom danu.

 

Datum: 14/04/2023 Oznake: home office, kućna kancelarija, rad od kuće